Gotcha ! Welcome to Arifah Mupit! //. Feeling good ? ! | Follow | Dashboard |
]]> } // ]]>


Nothing is Impossible
" Arifah vs عريفة :



ArifahMupit

25January

Sweet16
Bawah Awan,Selangor
Hafi'sra









Ceritaku
Friday 30 May 2014 | 0 flower

(; A S S A L A M U A L A I K U M ;)

First at all. ALHAMDULILAH ALHAMDULILAH. Feel blessed. Yaa aku yakin, semua yang berlaku kerana Allah. Allah yang bijak mengatur. Aku cuma merancang dengan cita-cita, Allah merancang dengan CINTA.

 Sepanjang sekolah sini kerja aku cuma GELAK BELAJAR MAKAN MAKAN MAKAN. Tahun ni berat dah makin naik. Hihi badan tuuuuuuuuuuuuuu.. tak boleh nak tinggi.

Yaa-- nak start cerita la ni.

Aku kat sana amik sains tulen. Rasanya ramai lagi kot yang tak tahu. Eh yeke? Kelas apa? Emm kelas 4sains2. Kelas aku ada 23 orang. Lelaki 10 perempuan 13. Dorang sangat sporting. Tak kedekut ilmu. Semua gila gila. Ehhh senang sekepala katakoo. Soo lets begin!



First lawatan aku kat SMKBB. Pergi EKSPO BUKU ISLAM. Kat sana la perangai aku mula ditunjukkan. Dorang kata ingat aku ni pendiam. Tapiiiiiii ehehehe sebaliknya. Malas ah nak cita. Tapi aku memang hyper orangnya. Kbye. Hahaha Kat bas duduk dengan Anna. Haaa aku borak dengan Anna sampai ke depan dengar. Turun bas tu....
Kawan1 : Kau dengan Anna borak sampai ke depan dengar.
Aku : Eh yeke? Rasa macam cakap perlahan je.
Kawan1 : Ya kau dengan Anna.



Ni haa aku nak habak. Masa bulan 3 macam tu. Tengah busy- busy nak PK1 aku dapat melakonkan watak "MakUmi" dalam Gelanggang Tuk Wali. Isteri yang solehah kepada "Tuk Wali" Hehehe. Semua yang masuk ramai conquer 4sains2. Alaa macam tak biasa pulak. Sayangnya, kitorang kalah. Walaupon kitorang kalah, cikgu cikgu yang latih Cikgu Aminah, Cikgu Hasmah tetap bangga. Lakonan aku berjaya menitiskan air mata aku sendiri. Atas pentas tu weyh air mata aku menitik. Belakang pentas pon nangis. Maybe sebab masalah teknikal. Suara tak kuat. Nevermind kami akan usaha lagi tahun depan. TAPI siapa sangka kitaorang dapat peluang lakonkan dekat perhimpunan sempenan Minggu Bahasa. Memang kaw-kaw punya sambutan. Budak budak suka tengok. Cikgu cikgu pon. Asal aku lalu je nanti melekat Mak Umi. Macam macam lah lagi. Ada dapat gelaran Najwa Latiff sebab nyanyi. Pak Imam semua tu. Ya Allah rindunyaaaaa. Andd siap ada surprise birthday untuk Tuk Wali. Daebak sangat sangat!

Ainol - Tuk Wali
Arifah - Mak Umi
Hanafi - Ripin
Shafirah - Mariam
Fairuz - Pie
Fateih - Tuk Siak
Badrul - Tuk Imam
Rezza - Jamil
Shauqi - Halim
Syazwan - Pemuda 1
Qamariah - Pemudi 2
Idzham - Pemuda 3
Adrianna - Pemuda 4
Khairul - Pengarah
Farahdila - Penolong Pengarah
Ain - Teknikal

Haritu PK1 So far alhamdulilah. Top 10. Ewahh. So Haa dah nak dekat PPT moga lebih mantoppp markahnya.  Ya Allah bantulah hambaMU ini..

Notakaki; Study bukan kerana EXAM. Tapi kerana menuntut ilmu lillahi taala. Yesss barulah ingat sampai dah tua nanti ilmu2 tu. Bi iznillah ;) hihi kbooii.