Gotcha ! Welcome to Arifah Mupit! //. Feeling good ? ! | Follow | Dashboard |
]]> } // ]]>


Nothing is Impossible
" Arifah vs عريفة :



ArifahMupit

25January

Sweet16
Bawah Awan,Selangor
Hafi'sra









9 perkara tentang Arifah Mupit
Sunday 15 June 2014 | 0 flower






Assalamualaikum semua :face19:

Tetiba teringat aii dekat blog aii ni. Rajin pula nak menulis kesayangan. Sooooooo lets ready ah open to readers. Bosan bosan kan. Boleh la mengstalker, mana tau ada secret admirer ke. HAHAHAHAHAHAHAHAKPUIH


1) Kuat makan.

Asal stress je makan. Bosan je makan. lapar je makan. Everything ah makan. So its normal la kan kalau kat kelas tu "Arifah ni kan kalau tak cakap lapar sehari tak sah" Berpuluh puluh kali orang cakap centu. But now ahhh aku macam terkesima. Yela aku pon manusia biasa banyak benor makan semut.


Nabi Muhammad Saw, "Makan jika lapar. Berhenti sebelum kenyang"
#Deep
 #Tertelan batu



2) Ikut mood

 Dari luaran la aku ni ceria orangnya........... Eh eh. Tapi sebenarnya aku taklah ceria mana. Kalau aku duduk rumah mungkin aku la yang paling pendiam. Mungkin kalau jumpa sedara mara, aku la yang paling pendiam. Senang cerita aku ni ikut mood. Aku boleh jadi sangat hyper. Boleh juga jadi orang yang memendam. Takpayah faham aku. Kahkahkah



3) Jenis yang takleh berdikari

 //Baru baru ni// I dunno la why. Dulu jenis yang cool je. Ni haa kalau aku cerita kat kawan samus aku "Wehh kenapa centu. Kau kan dulu takda pon gitu. Mana lah arifah yang dulu" Meh la kita menyanyi sikit Arifah yang dulu bukanlah yang sekarang~~ Sila nangis.:face60:  Maybe kot aku macam dimanjakan sikit. Yelah dulu kalau kat samus pandai-pandai la aku berdikari sendiri. Ayah tak kisah sangat. Sekarang ni semua depends kat ayah je. Hujan je cari ayah. Dulu boleh je redah hujan. Siap tertinggal van. Dulu ahhh degilnya ya amat. Aktif sana sini even sakit. Now sakit sikit je ayah tegur "Pi makan la ubat. Habatus sauda. Madu. Air zam zam. Air delima" Dulu kan kan kalau sakit duduk bilik rawatan. Sekarang "Ala malasnya nak sekolah dekat je nanti suruh balik" wkwkwkwkwk -_-



4) Banyak alergik 

Aku ni jenis alergik kat bunga. Hahaha so janganlah mengorat aku dengan bunga lah. Bagilah apa-apa. Kahkah ewah macam ada je.  Huwahuwahuwa. Aku kalau dengan bunga je mula lah bersin bersin rasa nak demam apa semua tu. Sebab salah satunya kot resdung. Tapi aku suka bunga matahari, Tatau ah pasaipa lawa sangat. Hope makin besar kurang la alergik aku kat bunga. Boleh tanam banyak-banyak bunga matahari tu. Aku ni jugak alergik kat ikan. Makan je badan-badan aku gataiiiiiiiiiiii. Garu garu macam monyet. Hmmm sadis.



5) Paling pantang

Aku ni jenis yang kalau marah jarang ler mencarut. Mencarut pon paling paling "Babun ngekk" Dah terbiasa dah tak mencarut. Dulu ah masa sekolah rendah ennnnnnnn kuat gilos mencarut. Dah masuk Samus, sedikit sebanyak la dah berubah.. In sha Allah akan istiqamah la hingga ke bila bila.. Kahkah so secara automatik ler aku pon benci orang mencarut. Lagi-lagi kalau aku dengar sendiri.



6) Fanatik

Aku ni fanatik gila kat jam. Hahaha orang perempuan suka handbag benda2 tu. Aku pula jenis rambang mata emmmmm kalau nampak jam. Sebab nya entah. Masa sgt bernilai kot. Even aku ni takda ah disiplin pon. So sila lah bagi jam untuk menambahkan koleksi jam saya  :P



7) Perangai?

Ha ha ha aku kuat jeles. Yess I am. Cepat sangat jeles benda benda yang tak perlu and tak patut pon. Kalau tetiba aku diam tuuuu selalunya jeles lah tu. Lagi lagi lah kan kalau dengan orang kita PALINGGGGGGGGG SAYANG. //Ada ke? ;D Next... Aku ni suka cakap lepas. Everything kalau aku rasa perlu bersuara. Aku akan lepaskan. GO ON~ GO ON~ Aku tak pandai pujuk orang. Rasa hambar je. Tapi aku paling suka bagi kata-kata semangat kat orang. Barulah rasa diri ini bermotivasi sikit. Kan? ^_~


8) Tak minat sukan

Aku dah tak join sebarang sukan. Takda aktif mana. Since sakit 2tahun lepas so anggap jelah tahun ni takda honeymoon bagai. Dah form 4 kan. Kadang jeles jugak lah tengok orang main macam2. Aku dah cepat penat. Dugaan. Tengok jeles lagi hihokk~ Kem aktiviti tolak tepi.................. :'(



9) Bercita-cita besar
Hehehehe. Jeng jeng last sekali aku teringin nak jadi pelajar LAW. Aku nak jadi lawyer sebab aku rasa aku ni suka bercakap. taktahu mana lah kekuatan aku terkumpul untuk menghadapi semua orang. Selagi ada peluang aku suka jadi yang terbaik kih3. Bercakap bercakap bercakap. Thats why sekarang ni aku suka tunjuk bakat dari sekarang. Pantun ke apa ke masuk ajelah. Itu langkah untuk merealisasikan impian aku.


OK CUKUP DAH 9 ;) Kboii.